Gine Aleksandr Vasilyevich (1830-1880) - Fishermen in the Vaalam Islands oil on canvas circa 1869
A great Russian painter already rewarded in 1860 for a View of Valaam, GINE offers us here a new work with this superb scene of fishermen in the Valaam Islands, a beautiful composition of fishermen, boats at anchor in an absolutely magical light.
Signed and dated lower right in Cyrillic, GINE 1869.
Un certificat d’expertise délivré par le cabinet Eric Turquin sera remis à l’acheteur.
Measurements unframed: H 23.42 In. - W 32.87 In.
Measurements framed: H 33.07 In. - W 42.51 In.
In very fine condition, on its original canvas, modern frame.
Valaam Islands (Russian: Валаам or Валаамский архипелаг, also known by the Finnish name Valamo is an archipelago in the northern portion of Lake Ladoga, lying within the Republic of Karelia, Russian Federation.
Biography:
GINE Alexandre Vassilievitch.
Russian painter and graphic artist.
Place of the birth unknown in a noble family in 1830 - death on June 3, 1880, in St. Petersburg.
He studied at the First Male Gymnasium in Kazan with his friend I. I. Shishkin.
De 1854-1856, Gine étudie à l’école de peinture, de sculpture et d’architecture de Moscou sous la direction de A. N. Mokritsky.
En 1856, il s’installe à Saint-Pétersbourg, où il suit en tant qu’étudiant libre le cours de peinture de paysage de S. M. Vorobiev à l’Académie impériale des arts (IAKh).
In 1857, Gine worked with Shishkin, P. P. Dzhogin, and E. G. Oznobishin in Dubki, near Sestroretsk.
De 1857 à 1859 il reçoit des médailles d’argent pour son travail.
De 1858-1861, il fait des voyages annuels dans les Valaam Islands. Il reçoit en 1860 une médaille d’or pour la peinture Vue du Valaam. La même année, il est récompensé pour ses travaux de lithographie avec Chichkine par l’Académie impériale des arts.
In 1862, with Dzhogin and V. V. Vereshchagin, he created illustrations for the book by A. V. Vysheslavtsev Pen and pencil sketches of the world cruise.
In 1863, Gine was sent on a mission to the provinces of Kharkov and Tavria to paint views of nature.
In 1864 he made another trip to Kharkov province and visited the Svyatogorsk monastery. He travels through Crimea.
En 1865, Gine est diplômé de l’Académie avec le titre d’artiste de classe du 1er degré. La même année, il reçoit le prix de la Société pour l’encouragement des arts (OPKh) pour le tableau Jour d’été. Jusqu’en 1879, il participe aux expositions de l’Académie des Arts.
In 1868, he illustrated the book by I. Pashino Turkestan travels.
En 1878, Gine reçoit le titre d’Académicien de la peinture de paysage pour ses tableaux Tempête sur l’île de Valaam (1878), Pluie, Vue des faubourgs de Gatchina et Nuit, crue de printemps de la Volga. La même année, les œuvres du peintre sont exposées à l’Exposition Universelle de Paris.
Les œuvres de Alexander Vasilievich Gine sont exposées à la Galerie d’État Tretyakov et dans de nombreux musées régionaux de Russie, ainsi que dans de nombreuses collections privées dans le monde.